Monday, July 5, 2010

Tiada Lagi Hati...


Aku sudah tidak punya hati...
Aku sudah tidak punya perasaan..
Untuk berfikir dalam menjalinkan hubungan sejati..
Atas dasar perkahwinan..

Bagiku..
Perkahwinan adalah sesuatu yang menyakitkan hati..
adalah sesuatu yang meletihkan jiwa..
adalah sesuatu yang memenatkan perasaan..
untuk menjaga perasaan orang lain..
sedangkan perasaan sendiri tiada yang peduli...

Mungkin aku salah..
Mungkin aku berdosa kerna tidak mengikut sunnah..
Tapi biarlah dari aku merasai kesakitan..kesedihan..
biarlah aku terus sendirian..
biarlah aku dengan perasaan aku sendiri..

kerna hati ini sudah tiada..
mempercayai cinta..
sudah tiada mempercayai lelaki..
yang hanya tahu menyakiti..

biarlah umurku terus terburu..
dengan pengisian menjaga keluargaku..
dengan menambah ilmu..
dengan melanjutkan pelajaranku..

Terima kasih kepada yang melukakanku..
aku sudah tiada hati untuk berteman..
hanya kerna kalian..
yang pernah menyakiti diriku..


Bisik Jiwa ~ kenapa lelaki hanya tahu menyakiti??

No comments:

Post a Comment

Nilai SeRinYa KaseH dititip santun kata..